Skrivnytt

Det är något särskilt med ett blankt blad i en nyinköpt skrivbok. Det vita pappret och de tomma raderna känns både skrämmande och inbjudande. Bokstäver och ord som bara väntar på att raspas ner med en penna. Jag undrar vilka äventyr och tankar som kommer fylla de här?

edf
edf
edf
En Paperblanks för 229 kronor och en Burde* för 89 kronor, om jag inte minns helt fel, på Akademibokhandeln. Jag är helt förlorad i Paperblanks sedan innan, tror det här är min 17:e i ordningen. Burde* har jag aldrig provat men gillar att den stannar uppslagen ganska lätt och har en fast, hård pärm ändå. Jag tycker dessutom väldigt mycket om bokmärken i form av band som hänger ner från hyllorna, är verkligen en jättefin detalj som också är praktisk.

Kommentera

