Examenspresent No. 2

Att säga att Johan känner mig är en underdrift. Han är fantastisk på många sätt och ibland slår han alla rekord. Hittills har han gjort det vid två för mig väldigt speciella tillfällen. Det första var när jag tog studenten för några år sedan. Då gav han mig en bokhylla, som han tog med sig till festen och lyckades gömma på plats. Och då snackar vi ändå en 80 centimeter bred bokhylla.
Nu i våras gjorde han det igen. Nu när jag äntligen har min fil.kand. så ville han ge mig något annat som jag hade nytta av. Jag skriver ju (uppenbarligen, något som ni säkert har märkt) väldigt mycket och kommer förmodligen röra mig inom yrken där skrivandet är en stor del av vardagen oavsett. Jag tycker om att formulera ord, meningar och texter. Att väva fram dem. För det är faktiskt därifrån ordet text kommer. Det är latin, textus, och betyder flätverk, vävnad (källa: NE) och det är ju så ett arbete med en text fungerar. Du broderar ut den, flätar in lösa trådar och ibland klipps någon av eller dras ur helt. Ibland får du skarva eller kanske lappa och laga.
Och vad kan vara till större hjälp för textbearbetning än denna:

cofSå användbart, så efterlängtad och så önskad. Han är ta mig tusan bara bäst!

Kommentera

