Glädjeyra inför Bokmässan

Igår kväll var jag så fruktansvärt lycklig att jag inte kunde formulera mig i skrift. Det händer inte ofta, men skulle det vara någon gång så var ju den här ganska välvald. För ungefär en vecka sedan deltog jag i författaren Kim M. Kimselius’ utlottning av seminarium- och entrébiljetter till Bokmässan.
Att jag och Amelie ska åka i år igen har varit bestämt sedan länge men vi hade inte köpt biljetterna till själva mässan ännu, bara tågbiljetter och vart vi ska övernatta (Tusen, tusen tack Hilda!). Och det var tur det. Jag brukar alltid säga ”Att tur, nej, det har jag då aldrig”. Men det får jag sluta med nu, för jag är en av de lyckliga vinnarna till en seminariebiljett!

cof

Att hitta glädje i skrivandet av Kimselius köpte jag signerad på Bokmässan förra året! (Se bilden nedan)

Det seminariet jag vill gå på är Tio misstag författare gör – tre skrivproffs berättar som Kimselius har tillsammans med Lennart Guldbrandsson och Kristina Svensson. Bara på titeln låter det ju som ett seminarium som är både lärorikt och roligt! Dessutom ger de ut en bok kring ämnet som jag absolut ska köpa och försöka få signerad.

img_20150926_111646Här är en bild på mig och Kim från förra året när jag köpte hennes senaste skrivbok. Hon är en av mina främsta förebilder inom skrivande och därför är det extra kul att ha vunnit en biljett av henne!

3 thoughts on “Glädjeyra inför Bokmässan

Kommentera

