Loppisfyndat

Nu har jag gjort det igen. Ja, loppisfyndat, alltså. Det har inte hunnits med så mycket som jag hade önskat när det kommer till nyinköp på second hand, loppisar och auktioner i år. Ibland hinns inte allt med. Men här är åtminstone ett nytillskott till hemmet från sommaren 2016 åtminstone. IMG_20160803_190034IMG_20160803_190039En ljussläckare i mässing! Har velat ha en sådan här i evigheter men inte hittat någon jag fastnat för. Men nu gjorde jag det, och den kostade bara 20 kronor.
Sedan var det bara att ta till Häxan, det putsmedel som jag använde i julas på mammas mässingsljusstakar. Det inlägget och hur medlet används kan du läsa här.

IMG_20160803_191746

Här har jag precis påbörjat avtorkningen och de partierna har redan återfått sin lyster, trots att jag knappt hunnit påbörja poleringen.  

Här kan ni se före och efter jämte varandra. FÖREEFTER1

Kommentera

