Projekt: Glaskupa

Som jag berättade i inlägget Glaskupan så blev jag inspirerad av Hem och antik. Så pass mycket att jag inte kunde låta bli att köpa mig ett marmorfat och en glaskupa efter en tids suktande.
Nu har jag gjort min första variant! IMG_20160511_091511

IMG_20160511_091446

IMG_20160511_091559

Det blev riktigt fint med svart mot den röd-vit-svart-strimmiga marmorskivan på byrån. Inte för matchande men inte heller för särpräglad, utan mer mjukt passande. Perfekt!

Jag valde att jobba med föremål som ligger mig varmt om hjärtat, som symboliserar viktiga saker i mitt liv. Skrivboken är från Paperblanks, min allra första. 240 sidor av idéer och tankar som jag nyttjar än idag.

Mäktigt är ordet!

Klockmedaljongen fick jag i studentpresent av min syster och hennes fästman. Tid är något flyktigt, och den påminner mig om forna tider men också nu – för nu är nu vi är, här och nu, just precis just nu. Den är lite fantasyinspirerad och antik, vilket jag tycker är både vackert och passande i det här stillebenet.
Den söta lilla jordgloben är faktiskt en pennvässare också, köpt på Kalmar läns museum för två somrar sedan, 50 kronor. Den står för resandet och världen, att det finns saker att upptäcka och uppleva.
När jag ser på vad som för dem alla samman så kommer ordet historia först upp på näthinnan. Att skriva och skapa historia, att se tiden som flytt; det förgångna och framtiden, och så världen och dess historia; hur den har sett ut och hur den ser ut idag. Var jag varit och kanske vart jag kommer vara. För nästa kapitel i min egen historia.

One thought on “Projekt: Glaskupa

  1. Ping: Magnifika mässing – Hemligt hos Hanna

Kommentera

