Te-testa och tekanna

I födelsedagspresent fick jag två teer av Maria och David (tusen tack igen!)

IMG_20160505_194209

Jag verkligen älskar Tehörnans blandningar. Maja Gräddnos har jag prövat tidigare men Bibliothé har jag bara suktat efter – något som Maria tydligen tankeläst, haha.

IMG_20160505_194907

Titta bara. Te är liksom vackert i sig, ett konstverk. Och jag blev verkligen inte besviken på Bibliothé, fy bubblans vad den var god! Passande nog hade jag ett presentkort på Tehörnan sedan förra årets födelsedag. Den har jag liksom använt som en karamell, att suga på och vänta och längta lite. Nu var det dags att använda den och naturligtvis blev det en ny tekanna.

IMG_20160502_182027

IMG_20160507_114046

Nu blev färgerna lite knas på grund av ljuset men den är alltså pastelligt grön, och i stil med både trend och säsong för min del. Det är en 1 liters tekanna i klassisk form från Greengate och från årets kollektion, Everyday Greengate. Serien innehåller tekannor, skålar, muggar, koppar, fat och tallrikar bland mycket annat. Finns i pastellgrönt, -rosa och -blått, klassiska Greengate-färger, med vitt som kontrastfärg. Helt klart en ny favorit!

IMG_20160505_194557

Kommentera

