Inte längre som på nålar

Eftersom köks- och matbordet hemma hos oss även tjänar som min arbetsplats så sitter jag en hel del vid det. Även om jag försöker tänka på hur jag sitter, med ergonomi i bakhuvudet, har jag svårt för längre stunder. Det är inte särskilt bekvämt att sitta tre timmar i sträck på en köksstol, helt enkelt.
Så efter mycket tänkande, funderande och spanande slog jag till på fyra dynor. De är rejält stoppade och mycket bekväma.

Det blev snyggt med rosa blommor då stoppningen inunder är i ungefär samma färg. Det är en jordnära känslan i tyget som påminner om linne och dess färgskala med nyanser och skiftningar i grönt, rosa och brunt gjorde att jag blev förtjust. En liten känsla av retro, så härligt! Det bröt dessutom fint mot björkträet i stol och bord utan att markera för mycket, vilket jag var rädd för. Jag tycker de ger en mjuk känsla, trots att det är mycket mönster. Helt perfekt för vårt matsalsmöblemang, som är ett arvegods från Johans farmor.

IMG_20160428_094907

Nu känns det nästan som nytt! Det är det bästa med att omsorgsfullt pyssla med detaljer; små förändringar där kan göra stora förändringar på helhetsintrycket. Ett billigt och framgångsrikt sätt att förnya ett rum, helt klart. Det blir ombonat och bekvämt, vad mer kan en begära?
De är inköpta på Åhléns, där de har ett erbjudande om 4 för 3. Jag såg också att det finns ett medlemserbjudande till den 3:e maj, om du vill passa på.

Kommentera

