Kreativt kaos

Vanligtvis brukar jag hävda att ordning och reda underlättar, att organisering är av största vikt och ja – ni förstår principen; var sak har sin plats. Det bottnar i min egen virrighet, och jag vet ju av erfarenhet att planering och struktur gynnar min vardag.
Men när jag ska plugga här hemma eller ha ett ordentligt skrivarpass blir det lätt en ordnad oordning, typ. Jag brukar kalla det för kreativt kaos, för det ser stökigare ut än vad det är. Och i det kan jag skapa, koncentrera mig, fokusera som det så fint heter.

I kaoset finns ändå en form av ordning

Det är med en dold struktur, en inre mening för mig som användare. Så någonstans har allt sin plats ändå, en given, i oredan. Lite smårörigt är det ju, även om det samtidigt är ordnat, organiserat. Ett organiserat kaos?

IMG_20160418_171805

IMG_20160418_171814

IMG_20160418_171926

IMG_20160418_171848

En kopp kaffe är obligatoriskt vid plugg, bloggande och veckoplanerande, särskilt en måndagseftermiddag efter en heldag på campus. 

Jag tycker att Lagerhaus verkligen levererar när det kommer till just anteckningsblock. När jag har en lång att göra-lista är det verkligen uppskattat att då och då slänga en blick på omslaget, Make things happen, och ge sig själv lite jävlar anamma, helt enkelt.
Det är åtminstone så jag tycker att det är, och hur det fungerar för mig. Kanske är du mer för ett ordnat kaos eller kreativ ordning? Hursom, det viktiga är att hitta vad som fungerar för dig. Och att göra det till ditt, till hemligt.

Kommentera

