Bedjande balkong

Nu börjar det äntligen likna vår, sådär på riktigt! När det äntligen är över tio grader större delen av dagen och man äntligen kan dricka kaffe ute på balkongen. Dörren slås upp för att vädra och det är nästan som om balkongen ber om att få bli använd.

IMG_20160411_114508

IMG_20160411_114459

Golvet borde oljas och stolar och bord ska torkas av. Då det dröjer innan bladen slår ut på träden så är jag extra sugen på att ordna någon balkonglåda att ha på räcket. Jag tänker mig murgröna och kanske murklocka. Den senare kanske inte klarar det alltför soliga läget, men har en hylla på väggen där den kanske kan trivas i alla fall. Där är det mer halvskugga, vilket den föredrar.
Pelargoner klarar sig bra i balkonglådor så det kanske får bli en sådan också. Vad jag längtar! Jag har blivit så intresserad av blommor och var de bäst fungerar de senaste åren. Följer mamma i fotspåren, så att säga. Kanske är ett tecken på att jag börjar bli vuxen?

Tips på bra balkongblommor mottages tacksamt!

Kommentera

