Detaljarbete

Eftersom vi har bytt till vårgardiner så tänkte jag arbeta om detaljerna i vardagsrummet. Jag tror verkligen på det, att det lilla bidrar till helhetsintrycket och ger den där omtalade pricken över det där berömda i:et. Eftersom det börjar närma sig vår och försommar vill jag jobba med lite blått och vitt. En detalj som både är lätt och rolig att jobba med är ljusstakar och -lyktor. De är utbytbara utan något större krångel, allt som oftast inte så dyra om du vill investera i någon/några nya, lättillgängliga i de flesta inredningsbutiker och är dessutom roliga att återupptäcka, alltså att hitta dem i sina gömmor igen.
För att skapa en helhet mellan vardagsrumsfönstret och soffbordet valde jag därför två ljuslyktor som jag fick i present för en herrans massa år sedan. De är gjorda i återvunnet glas och något högre än den vanliga värmeljusstaken.

IMG_20160311_095501

IMG_20160311_095429

IMG_20160309_204352

IMG_20160309_204313

Det blir verkligen så himla häftigt sken när färgerna lagts på som i lager med en pensel. De förgyller verkligen soffbordet, både på dagen och kvällen. Ypperlig prick över i:et för min del.

Kommentera

