Tavla i topp

Jag är en längtare. Det innebär något som kan liknas vid besatthet, ändock i en mild variant. Jag vill ha saker att se fram emot, ljuva ögonblick både i framtiden men också att se tillbaka på, tillfällen i det förgångna. Jag är alltså också en drömmare, en funderare som ibland tänker alldeles för mycket.

Så var det med den här tavlan.

IMG_20160313_151320

Mystik och gåtfullhet. Dimma och dis. Skog och väldiga, gamla träd. Gryning. Det är ord som den skänker till mig med full kraft. Den symboliserar så mycket av det jag tycker om, hur jag är som person, att jag föll för den och jag faller fortfarande.

IMG_20160313_151934

IMG_20160313_151925

Den är köpt på IKEA för 399 kronor, heter Pjätteryd och är ett motiv av Björn Wennerwald. Ljuvlig och helt magisk! Den är visserligen svartvit och inget som ger ett färgglatt intryck precis men ljuset inifrån tavlan frambringar allt annat än en dunkel känsla i alla fall.
För att kunna hänga upp den på ett smidigt sätt köpte jag ett 10-pack tavelöglor på ICA för 25 kronor. Sedan var det bara till att spika i på baksidan och hänga upp i snören.

 

 

One thought on “Tavla i topp

  1. Ping: Mer natur i hemmet – Hemligt hos Hanna

Kommentera

