Vårkänning så att jag nästan spricker

Åh, du underbara sol, som jag saknat dig! Äntligen börjar man känna av våren, den riktiga, som en föraning i luften. Och vad kan då vara bättre än att just göra vårfint i vardagsrummet? Det snabbaste sättet i mitt tycke är att byta gardiner. Så så fick det bli!
Det är över tio grader (hurra hurra!) vilket gjorde att jag inte kunde låta bli att öppna balkongdörren och vädra.

IMG_20160311_135846

IMG_20160311_135830

IMG_20160311_095355

Jag köpte dem på Hemtex förra året. De har för övrigt 20% på vissa gardiner just nu. För mig gör de våren rättvisa genom både sitt skira tyg men också det blommiga (och blåa, haha) naturligtvis. Just ljusa gardiner med bra ljusinsläpp var ett av tipsen på Hemnets vårinspiration, som inredningsbloggaren Maria på Leva och bo föreslog. Jag håller absolut med! I vårtider behövs det florstunna för att ta tillvara på allt dagsljus, speciellt om du har växter i fönstret. Det ger en känsla av nytt, av det som våren på sätt och vis står för. Som ett gryende frö som man vill hjälpa lite på traven. Jag har så mycket vårkänning att jag nästan spricker som en knopp!
Eftersom vi jobbar mycket med mörka möbler, särskilt i vardagsrummet, känns det både ljust och uppfriskande att bryta av med de här gardinerna. Men dessutom går den gråsvarta tonen igen i gardinerna med grenarna. Mer hemligt är svårt att hitta!

Kommentera

