Bla bla, böcker, bla…

Ni får förlåta mig, men är det bokrea så är det bokrea. Då blir det mycket om böcker. Jag ber om ursäkt för det.

Här är mina senaste fynd:

IMG_20160229_162829

IMG_20160229_162921

I de här fallen måste jag erkänna att jag föll pladask för framsidorna, i alla fall i första hand. Man ska inte döma en bok efter dess omslag men de här var så otroligt vackra, som konstverk!
För mig är det här helt okända författare. Kim Edwards är från Texas och Drömmarnas sjö handlar om hur en släktsaga, som inte är som huvudpersonen Lucy, har blivit lärd. Verkar oerhört spännande. Du kan läsa mer om Edwards här.
Sarah Blake har skrivit boken Om du får det här brevet som utspelar sig under andra världskriget och där läsaren får följa tre kvinnor. Det är en period jag alltid är fascinerad av, och alltid kommer vara. Det är hennes första bok som översatts till svenska, och mer om henne kan du läsa här. De kostade endast 29 (!!) kronor styck på ICA Maxi.

Kommentera

