Blommigt värre

Att jag gillar blommigt mönster, och främst i blått, är väl knappast en nyhet. Jag tänkte att jag kunde visa ännu ett exempel på min förkärlek till detta mönster men då i färgen rosa. Nedan visas exempel ur min samling av teburkar:

IMG_20160223_155202

De är alla gjorda i metall. Den till höger fick jag av Frida i födelsedagspresent för några år sedan. Den som står allra längst till vänster fick jag förra året av min gode vän Anna på just min födelsedag.

IMG_20160223_155222

Jag är så förtjust i det ”akvarelliga” med den här burken, att det går att skymta penseldragen. Den mjuka bakgrundsfärgen och de klara, gröna färgerna och de ljusa, rosa nyanserna gör den så där himla härligt vårig. Den är ypperlig för en förpackning lipton-te eller ett hektogram lösviktste.

Att rosor är min favoritblomma (utöver liljekonvalj och blåklint) är sannerligen ingen hemlighet. Den här burken känns levande, fotografisk, särskilt med de vita små blommorna, brudslöja som även kallas för sky, vilka är vanliga som komplement i blomsterbuketter.
Storleken är i alla fall perfekt för två hektogram te i lösvikt. Locket är dessutom tättförslutande vilket är bra för hållbarheten.

IMG_20160223_155237

De tre i mitten är ett set från IKEA, införskaffade för några år sedan och säljs tyvärr inte längre. Det är absolut praktiskt att köpa burkarna i set, eftersom variationen på storleken möjliggör alla typer av förvaring. Även dessa ser målade ut, något som jag verkligen tycker om.
Blommigt inomhus möjliggör en tidig vår!

Kommentera

