Nytt gör nytta

Det var med stor sorg som jag drack det sista av Sommarbris, teet som mamma köpte till mig under Skördefesten förra året. Ölands örtagård har verkligen massa bra tesmaker och det här har definitivt blivit en av mina stora favoriter.

Men som alla saker så hade även detta sitt slut. Men här i Uppsala finns ju en eminent butik för både te och kaffe, nämligen Tehörnan. De hade inte riktigt samma, naturligtvis, men Bubbel och jordgubbar får verka som substitut tills jag kan lägga händerna på nytt te från Ölands örtagård.

Det här teet är grovmalet, vilket underlättar användandet av tesil. Ett plus redan där, alltså. Dessutom doftade det riktigt mycket och jag tyckte absolut att smaken var god.

Jag har också börjat läsa en ny bok, The name of the wind av Patrick Rothfuss, hans debutbok. Än så länge är den bra, men återkommer när jag läst ut den!

 

Kommentera

