Hopp om våren

Idag vaknade vi till smältande snö och blixthalka. Trots att det bara är januari börjar längtan till våren spira i kroppen. Och nu, när vi ännu en gång går mot ljusare tider, är det bäst att hålla humöret uppe. Så varför inte göra iordning en ljusbricka?

Ljusbrickan är en julklapp från min kusin Linnea för snart fyra år sedan. Visst är det ett riktigt läckert mönster? Nu känns det redan lite ljusare på soffbordet! Det var dessutom en riktigt bra pluggpaus för hjärnan, att få vara lite kreativ en stund.

Stenarna plockades i Skagen, Danmark, under en resa dit med jobbet för några år sedan. Förtjusningen över stenar som föremål har jag ärvt från både mamma och pappa. De är beständiga och vackra. Som en liten del av naturen i sitt hem, som aldrig dör. Visst är det väl fascinerande med ting som på sitt sätt är eviga?

 

 

2 thoughts on “Hopp om våren

  1. Jo… – Hanna – det här med stenar är fascinerande. För något år sedan hittade jag på min kvällspromenad en brunmelerad slät vit sten – som nu ligger på bordet under min Mac. Den är skön att vila ögonen på – samt även lägga i handen och känna på.

    Gilla

Kommentera

