Orkidéernas orkidé

Jag har tidigare bloggat om hur glad jag blev att min orkidé blommade om, den första som gjort det i min vård. Det kan du läsa om här. Och jag var så stolt! Det kom många knoppar och jag tänkte att inte alla skulle komma att blomma inte. Blomma, det har den verkligen gjort!

Jag är extra glad att den är lila, eftersom det lyfter fönstret nu när det är alldeles vitt ute, de andra är gröna och ljusstaken tagits ner igen. Det blev alltså 18 blommor. Hittills. Och tänk, nu är en tredje stängel på väg med tre knoppar. Hurra!

När den väl blommar är den verkligen helt ljuvlig, så elegant och vacker! Och den har blommat i över fyra veckor nu och jag blir bara mer och mer stolt. Kanske är jag inte dömd att misslyckas med blommor i alla fall? För mig kommer det här alltid vara orkidéernas orkidé, min drottning, som jag fick att blomma om en andra gång. Och vilken omgång sedan!

 

 

Kommentera

