Tredje advent…

…Och nu är det tredje ljuset tänt!

IMG_20151213_213622

Det är så himla underligt, hur fort tiden går! Jag har svårt att fatta, att det snart är nästa år…
Ja okej, jag ska sluta rimma. Det har aldrig riktigt varit min starka sida, måste jag tyvärr medge. Däremot är jag ganska skaplig på att baka lussebullar men allra mest att äta av degen, hehe. Vi valde, efter noga eftertänksamhet, ett recept från Kungsörnen. Mums, vad de blev goda!

1449931102041

Det finns superbra recept i dessa också, för den som vill göra något mer än bara standardversionen av lussebullar.

Så här såg det ut när vi gjorde våra lussebullar i helgen:

 

2 thoughts on “Tredje advent…

  1. Hihi, sådana små svampar som du har i din adventsljusstake hade vi alltid i min familjs adventsljusstake när jag var liten. Minns hur jag älskade att varje år skapa det där lilla landskapet av lingonris, mossa mm i ljusstaken. Nostalgi!

    Gilla

Kommentera

