Första advent

…Och nu är det första ljuset tänt!

IMG_20151129_210905

Älskade säsongsavslutningen av Bron, måtte det komma fler!

Staken är loppisfynd här i Uppsala och de fantastiska stearinljusen är från Liljeholmens fabrik i Oskarshamn. Mossan är så klart plockad hemma i Småland, som traditionen föreskriver!
Jag har alltid plastfolie under, så att den inte tar skada av fukten. Den ska ju trots allt hålla i ett antal år.

Passade dessutom på att plocka lite enris när jag var hemma tidigare i höstas. Satte kvistarna i Fridas vas från IKEA och knöt ett sidenband runt. Sådana band går jättelätt att få tag i så här års, både på affärer som Åhléns och Ica. På Ö&B, där jag köpte min, fick jag 8 meter för 10 kronor. Visst blev det fint med kulor i också?

Jag tycker om att omge mig med levande ljus, särskilt i november och adventstid.

Det gäller att tänka på brandsäkerheten bara, både mossa och kottar är torra och lättantändliga. Du släcker väl när du lämnar rummet?

 

Kommentera

