Bästa tiden

Imorgon är det första advent, och det första ljuset blir tänt. Som jag har längtat.
Äntligen är tiden här för att dekorera! Nu är det dags för mossa, julkulor, kottar, stjärnor och ljusstakar. I luften anas doften av lussebulls- och pepparkaksbak. Vad jag ska njuta!

Jag passade på att handla lite julsaker på Ö&B härom dagen. Som student så köper jag lite i taget, år efter år, eftersom budgeten inte tillåter alltför mycket. Men som den ekorre jag är, så passar det mig ypperligt!

Den vintriga grytlappen med de söta domherrarna kostade 30 kronor. Ett klipp, om du frågar mig! Och för 25 kronor fick jag 24 små julkulor; frostade, glittriga och blanka. Vad jag gjorde med dessa, mina kottar plockade hemma i Småland och de guldiga i en storlek större, ja, det får du se imorgon.

IMG_20151120_100004

 

Kommentera

