Höstfint

Jag passade på att skapa lite mer höstkänsla i vardagsrummet tidigare i veckan. Mest för att jag inte vill förivra mig på julfixandet för tidigt. Det är tillräckligt svårt som det är, hehe.

IMG_20151103_193313 IMG_20151104_135143 IMG_20151104_135018

Gardinerna är köpte förrförra och förra året på Åhléns. De kostade nämligen 299 kronor styck så jag hade inte råd med två på en gång. Nu är jag ordentligt nöjd, speciellt som det skapar en lite murrigare känsla i vårt annars så ljusa vardagsrum. Perfekt mysfaktor så här års, med andra ord!
För att det inte skulle bli alldeles mörkt så valde jag att ha en vit duk på soffbordet som Johan ärvt av sin farmor.

IMG_20151106_134453 IMG_20151106_134417
Jag tycker att det är väldigt snyggt att ha riktigt mörka gardiner på hösten, helst i dova färger som sedan kan bytas ut mot röda till jul. Det är tur att jag har så bra sambos, som står ut med min bokbesatthet i alla dess former!

Kommentera

