Te-tips

Ska du ge bort te i lösvikt till någon i present? Vilken fantastisk idé!
Då finns det några småsaker som du kan tänka på, om du nu mot förmodan skulle tycka att det är tråkigt att bara ge te.
Du kan till exempel sätta dit några fina klämmor på påsen. Dels för att det får teet att hålla bättre men dels för att det ser så himla sött och trevligt ut. Den söta, lilla svampen fick jag av Frida i 21-årspresent. Tomtarna är från när Johan vann en adventstävling på Tehörnan.
Det är för övrigt en affär som är oerhört lämplig för att hitta de här småsakerna som kan lyfta presenter!

IMG_20151024_110043 IMG_20151025_093825

Eftersom jag klarade min tenta så belönade jag mig själv genom att köpa mig en te-sked, hehe. Jag dricker en del lösviktste och då blir det lättare att få över den i tesilen. Min vän Anna, med erfarenhet från cafébranschen, lärde mig att fylla tekulan endast till hälften, för att vattnet ska kunna tränga igenom och ta del av aromerna och smakerna.

IMG_20151024_110010 IMG_20151025_093702

Ett litet te-set (teer, tekanna, kopp, tekula och liknande) är en riktigt bra farsdag-present!

Kommentera

