När hösten är som bäst

Jag kunde tyvärr inte gå på Ölands skördefest i år, eftersom Bokmässan var samma helg. Det tycker jag verkligen är tråkigt, jag hoppas att de inte ligger vid samma datum nästa år!

Mamma tyckte lite synd om mig (samtidigt inte, haha!) så hon köpte te från Ölands Örtagård till mig. Jag blev så glad! Den smakar verkligen jättegott. ”Sommarbris-te”, med smak av jordgubbar, och arom av champagne och vanilj. Det är ett rooibos-te, som alltså inte innehåller något koffein och brukar kallas för rött te. Den är därför ypperlig att dricka senare på kvällen och sägs ha bra effekt mot sömnsvårigheter.

IMG_20151016_135804 IMG_20151016_135818

Ska bli underbart att krypa upp i fåtöljen med tofflorna på och med en stor kopp te i handen, medan regnet slår mot rutan. Helt enkelt hösten när den är som bäst! Eller på balkongen, med en filt över axlarna, och titta på de vackra färgerna som hösten bjuder på.

IMG_20151013_125839 IMG_20151013_125909

Kommentera

