Post-tentamisk stress

I onsdags skrev jag en tenta i metod, 7,5 hp, på fem timmar. Även om jag inte satt hela tiden ut så kände jag mig helt kokt i huvudet efteråt. Det är ju så man brukar känna efter en salstentamen.
Och precis som vanligt så får jag alltid någon form av post-tentamisk stress. Det brukar resultera i en energitopp och sedan en helt enorm trötthetskänsla, men det fick jag inte på samma sätt den här gången.

Så då bakade jag chokladbollar istället!

IMG_20151007_145111IMG_20151007_145058

Receptet har jag fått av min mamma, som även mormor använde.
Måtten är med en så kallad kaffekopp. Det är riktigt udda men också kul! För att underlätta det för er så har jag mätt hur många deciliter det är.

Birthes chokladbollar

100 gram smör
1 kaffekopp (1,5 dl) socker
3 msk kakao
3 msk kallt kaffe
3 kaffekoppar (4,5 dl) havregryn
1 msk vaniljsocker

Rullas i pärlsocker eller kokos.

Kommentera

