Glögg-lycka

Åh, äntligen har de släppt årets glögg! Jag vet att jag är tidigt ute för julfixande men det är faktiskt bara 105 dagar kvar till julafton. För er som känner mig så kanske ni till och med tycker att jag är sent ute i år. Eftersom jag numera bor med två andra människor så försöker jag hålla tillbaka mig själv lite. Jag behöver ju inte börja planera och spela julmusik förrän i oktober åtminstone, tänkte jag.
Jag brukar vanligtvis definiera mig som julgalen. Det är något jag analyserat väldigt mycket kring men det kan vi ta en annan gång.

Det roliga i min glögg-lycka är att jag inte ens dricker glögg. Nej nej, jag har haft det som mitt ”juluppdrag” de senaste åren men har ännu inte lyckats… Det är likadant med julmust och julskinka, helt hopplöst.

Men i år. I år känner jag att det är mer möjligt än vad det vanligtvis brukar vara. Chansen känns oändligt mycket större. Det är nämligen glögg med smak av Earl Grey. Det är alltså TE i glöggen! Jag kan inte INTE pröva då. Känns underbart lovande så nu längtar jag till oktober då flaskan äntligen går att köpa på Systembolaget för 99 kronor.
Dessutom är det en så fantastisk design på flaskan att jag nästan tappar andan. Jag har, som ni nu vet, utvecklat en stark kärlek till blåblommigt. Blossas glögg 2015 är, givetvis, detta och ser så underbart snygg ut. Vill ha den nästan bara på grund av det.

Om du vill läsa mer om årets glögg så tryck här.

Kommentera

