På tal om prydnadskuddar

Min blivande sambo Frida (det är helt underbart att skriva det, hihi!) länkade mig det här fantastiska kuddfodralet från Jotex!

93-3841

Hur snygg är inte den?? Ungefär 80 kronor/styck, 100% bomull och den perfekta storleken 45×45. Skulle passa utmärkt i vår soffa! Men problemet är att vi inte köpt ”vår” soffa ännu. Vi har bara prövat några stycken. Så det kanske är bäst att det får vänta. Det är i och för sig inte helt olikt mig att anpassa ett sådant köp efter en prydnadskudde, men nu är det ju inte bara jag som ska bo där, hehe.
Men färgerna gör ju att den går att matcha med vad som helst! Så förhoppningsvis blir det två sådana.

Eftersom det trots allt börjar närma sig höst, även om sommarvärmen äntligen kommit, så är det dags att plocka fram och/eller köpa lite höstigare prylar. Mörkare gardiner, värmeljus, fler plädar (för det kan man aldrig ha för många av!) och kanske någon prydnad som mer antyder höstkänslan.
När jag kollade igenom Jotex så fastnade jag totalt för den här underbara burken!

92-0562

För 149 kronor får du en snygg, praktisk och modern burk till att ha exempelvis värmeljus eller hårnålar i. Och den skulle funka att ha var som helst! Eftersom den är 15 cm hög så tar den inte heller alltför mycket plats och finns i flera olika färger. Själv fastnade jag för guld. Länken till EKOLLON hittar du här.

Kommentera

