Flyttlängtan, flyttångest?

Jag kan inte bestämma mig. Längtar jag till flytten? Att få ett nytt hem, ett eget kök och äntligen ha lite fler kvadratmeter att göra ”hemliga”? Packa ner alla saker, packa upp dem och placera dem?
Eller har jag ångest över allt som ska ordnas med nu innan, sägas upp och flyttas? Att lämna mitt gamla studentrum där jag trots allt bott i tre år, packa ner mitt liv till ett visst antal lådor och kassar?

Jag fick etiketter av Matilda inför en eventuell flytt (som nu alltså blir av, wow!) tidigare i våras. Just nu är den prissänkt på Clas Ohlson, endast 15:- för 32 stycken. Jag är visserligen ingen van ”flyttare”, men jag tänker underlätta det så mycket som jag bara kan. Det kan inte skada, menar jag.

Men det är ju okej att känna både och. Inte så konstigt. Ett kapitel avslutas, ett nytt som ska påbörjas. Ett slut och en början. Ena ögonblicket är det därför panik, i det andra total eufori. Förväntan, längtan, ängslan. Och spänning. Tänk, vad härligt att kroppen rymmer så många känslor på en och samma gång. Fantastiskt!

Kommentera

