Porslin – min nya inredningskärlek?

Jag kan inte rå för det, jag är helt galen i Rörstrands serie Ostindia! Att det finns en spännande historia, som tar avstamp år 1745, får en skjuts 1930-32 och finns än idag. Hur fantastiskt är inte det? Och de är så härliga att dricka ur!

Ostindia – en servis med historia 

Nästa gång ska jag köpa tegodset, de är verkligen så fina! Jag älskar att dricka te ur koppar med fat, det är något särskilt extra mysigt med det. Jag drack kaffe ur denna för några dagar sedan:

IMG_20150704_210804 IMG_20150704_210829

Mönstret är så ljuvligt. Jag är inte ett dugg förvånad över att den lyckats stå sig så länge på marknaden. Jag hoppas den gör det länge till!
Vill ni veta mer om serien och för den delen Röstrands, så har ni länken här.

Uppenbarligen är jag inte bara galen i blåblommigt, jag är väldigt förtjust i koppar, muggar, fat – ja, porslin i allmänhet! Det kan göra mycket för att ett hem ska vara hemtrevligt och jag ser verkligen fram emot att sörpla te och kaffe ur min fina och växande samling av koppar.

Kommentera

