Research

Jag älskar auktioner och att gå på loppis. Möjligheten att göra fynd är nervkittlande och det är alltid så spännande! Ofta vet jag inte vad jag kommer hitta, även om jag tittar på bilder innan ibland. Men det gäller att bestämma sig kvickt, om man vill ha det eller inte. Det går undan på auktioner! På loppisar kan man vanligen ta det lugnare men där kan man å andra sidan inte botanisera på någon visning innan.

För att lära mig så mycket som möjligt har jag investerat i en bok nu på bokrean tidigare i vår, ”Auktionshandboken”. Den andra, ”Stora antikboken”, har pappa köpt sedan tidigare. Båda är skrina av Jane Fredlund, antikvitetsexpert, författare och journalist.

IMG_20150618_180903 IMG_20150618_180910

Om du inte vet vilka böcker du ska investera i så kan du alltid prata med din lokala bokhandlare eller bibliotekarier. De har fantastisk koll på alla möjliga titlar om du är ute efter något särskilt, som att renovera möbler eller liknande.

Bättre att fråga och verka dum, än att förbli det!

Kommentera

