Konsten att hålla ordning

Något som kan göra ett hem ännu lite mysigare är bra förvaring. Själv är jag en riktig ekorre, och har mängder med saker och prylar som jag inte alltid vill ha framme. Och har man då fina lådor och askar att stoppa ner grejerna i så blir det mycket roligare att hålla allt iordning. Och behålla det så. För det kan vi alla erkänna, det kan vara svårt ibland.
Med förvaringslådor blir det ett mindre stökigt intryck och ger en känsla av struktur, ordning och reda. Dessutom kan det bryta av i exempelvis en bokhylla eller stå direkt på golvet.

IMG_20150618_180705IMG_20150618_180758IMG_20150618_180808

De här lådorna köpte jag från Rusta, tre stycken i en för 49 kronor. Jag öppnade inte eftersom de ska fraktas till Uppsala i slutet av sommaren så det är därför de fortfarande är inplastade. Men vill du se bilder på alla tre så finns de på den här länken: http://www.rusta.com/se/forvaringsbox-pion-ros-p95620006.aspx

På en av bilderna kan du se att även insidan av locket har pioner och rosor på sig, vilket lockar mig att ställa någon av dem på kanten och eventuellt avslöja sitt innehåll… Vi får se, men det vore en kul installation att göra! De här var dessutom inte blåblommiga. Bara blommiga.

Senast jag var på IKEA så såg jag att det finns en ny serie, FJÄLLA, i både lådor och tidskriftssamlare. Supersnygg med koppardetaljer (modernt så det sjunger om det!) och som vanligt förvaringslådor i alla möjliga storlekar. Sedan tidigare har jag spanat in KVARNVIK, det är verkligen en läcker förvaringslåda med klassiska drag. Är särskilt förtjust i etikett-möjligheten med det lilla handtaget i metall, både snyggt och praktiskt helt enkelt!
Jag är väldigt förtjust i heminredningstidningar och de förvaras i tidskriftssamlare från IKEA. Då tar de inte så mycket plats, håller sig fina och så kan man bläddra i dem närhelst man känner för det. Länken till lådorna och förvaring på IKEA hittar du här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/living_room/10550/

Välj en förvaringslåda som passar till ditt syfte

Det finns verkligen alla möjliga sorters förvaringar och det är viktigt att du väljer någon som passar ditt syfte. En i plast med hjul att ha under sängen eller varför inte en flyttkartong till förrådet eller en flätad korg till halsdukar och vantar att ha på hatthyllan. Sedan jag skaffade mig en i tyg med lock så har jag inte tappar bort jättemånga par handskar. Kanske bara två. Möjligen tre. Men det hade garanterat blivit fler annars. Tror jag.

Kommentera

