Auktion

I söndags var det dags för sommarens första auktion i Torp. Som vanligt var det en mäkta blandning av prylar och möbler och trevligt folk.

Jag spanade tidigt in några koppar med fat. Jag tänkte att jag slår väl till om det blir billigt, och det blev det. 50:- för tolv koppar med tillhörande fat (ingen trasig heller, jippie!) och fem assietter i en annan serie, som jag har två koppar med fat till i espresso-storlek.

Det var inga stämplar på men det gör mig detsamma för jag tycker de är så söta! IMG_20150618_180327 IMG_20150618_180457IMG_20150618_180524 IMG_20150618_180427

Det är alltid kul att blanda lite porslin så här. Jag har glasassietter som också funkar riktigt bra att mixa med. Nu längtar jag efter att ordna ett rejält kafferep!

Kommentera

