Att sova på saken

Det är något särskilt att gå och lägga sig tidigt fast man inte behöver det. Jag är en morgonmänniska, även om jag inte är det i lika stor utsträckning som förr. Så det känns lyxigt att krypa ner med en bok, läsa några kapitel eller bläddra i en tidning.

Mamma hade sparat en hel hög med inredningstidningar till mig, jättegulligt! Problemet är att jag blir så inspirerad och ivrig.

Kanske ska jag skrapa och måla om det där gamla skrivbordet? Eller varför inte klä om lite stolsitsar? Eller möblera om? Lära mig tapetsera?

Det är bara att skriva ner idéerna som poppar upp och låta hjärnan arbeta med dem medan man sover. Att sova på saken är sannerligen aldrig en dålig idé.

Kommentera

