Anar ugglor i mossen

Min mamma besökte mig tidigare i våras. Hon märkte att jag gillar ugglor och räknade till 11 stycken. Ja, vad kan jag säga? Jag är stormförtjust i ugglor! Jag förknippar varelserna med klokhet och visdom och med mytologi och böcker. Och som bekant är det väldigt modernt med ugglor i alla möjliga former (muggar, prydnader, lakan och så vidare) vilket för mig är perfekt. Inte för att jag nödvändigtvis vill följa trenden utan mer för att det nu är lättare att hitta!

De jag gillar allra mest är mina bokstöd. De är köpta på butiken Drömhem i Mönsterås och är från märket Sia.

IMG_20150515_105908 IMG_20150515_093359 IMG_20150515_093348 IMG_20150515_091306

Det är väldigt praktiskt med bokstöd men det är också oerhört fint. För mig som håller på att bygga upp ett eget bibliotek är det ypperligt eftersom det inte är särskilt snyggt när hyllorna gapar tomma.

För tillfället står de båda i min svartbruna bokhylla från IKEA, serien Hemnes.

One thought on “Anar ugglor i mossen

  1. Ping: #Shelfie – Hemligt hos Hanna

Kommentera

