Tetokig

När jag fyllde år nyligen fick jag mängder med fina presenter, framförallt saker som hade med te att göra. Inte så konstigt, haha! Är ju alldeles tetokig som bekant.

Den här tekannan fick jag av mina bästa kompisar Frida och Julia. Den är köpt på butiken Tehörnan här i Uppsala och är gjord i Staffordshire, England av företaget Burleigh och heter Blue Calico. Är väldigt förtjust i den djupt mörkblåa färgen och jag älskar verkligen blommigt, en perfekt kombination. Den finns i större storlekar och även andra färger. Min innehåller ungefär två koppar, vilket är perfekt när man ska sitta och plugga.

IMG_20150507_175934

Jag har också investerat i två muggar från Rörstrand i serien Ostindia. En för kaffe och en för te. De inhandlades på Åhléns för 169 kronor respektive 179. Jag tycker de ter sig alldeles utmärkt tillsammans!

IMG_20150507_175633IMG_20150507_175611

IMG_20150507_174402

Av min bror med flickvän fick jag bland annat en fantastisk tesil med trähandtag och teet Lundablandning från tehuset Java, vars butiker finns både i Lund och i Stockholm. Det doftar ljuvligt men jag har inte smakat det än.

2 thoughts on “Tetokig

  1. Ping: Årskrönika 2015 | Hemligt hos Hanna

  2. Ping: Te-nytt – Hemligt hos Hanna

Kommentera

