Behov av kom ihåg-hjälp

Jag är en virrig person, helt klart. Jag tycks aldrig vara i nuet och hade länge idén om att jag ändå skulle klara av att hålla alla tankar i huvudet. Vem försökte jag lura egentligen? Ja, bortsett från mig själv, alltså. Kanske min stolthet, jag vet inte.
Nu för tiden har jag minst ett anteckningsblock och min almanacka med mig jämt. Allmänna idéer och tankar kan ju komma närsomhelst! Dessutom tycker jag om att få mina tankar på pränt innan de går förlorade.

Den vita med blommor är min första från Lanybook. Jag är redan väldigt förtjust i den så antagligen kommer jag köpa en storlek större nästa gång. Den här lilla kostade 99 kronor på Studentbokhandeln här i Uppsala, den större varianten går på 149.

IMG_20150419_122220 IMG_20150419_122226

De flesta av mina skrivböcker är från Paperblanks. Företaget gör helt otroliga inbundna skrivböcker med motiv hämtade från exempelvis Edgar Allan Poe i form av en liten textbit från manuskriptet till hans första bok. Väldigt inspirerande!

IMG_20150506_175753 IMG_20150506_175747

Den allra första jag köpte är i imitation av läder och guldfiligram. Den har en otroligt behändig storlek och passar utmärkt att alltid bära med sig i alla typer av handväskor.

IMG_20150506_175846 IMG_20150506_175905

Paperblanks går att köpa i de flesta bokhandlar, bland annat Dillbergs och Akademibokhandeln men också via http://cdon.se. De har dessutom ISBN-nummer så det förenklar om du vill köpa flera olika och hålla koll på vilka du har. Själv äger jag 14 stycken. Min älskade almanacka är också därifrån.

IMG_20150506_192934 IMG_20150506_192945

Kommentera

