Mitt hörn i världen

IMG_20150228_153358

Mitt hörn

I den här fantastiska öronlappsfåtöljen från Ikea spenderar jag den mesta av min vakna tid. Det är mitt myshörn och det som gjorde att jag började känna mig hemma i mitt studentrum för några år sedan.

Eftersom jag älskar att läsa så behöver jag en bra ljuskälla på kvällarna. Därför införskaffade jag mig lampan i fönstret. Den är från Ullared, både foten och skärmen. Färgerna bryter det neutrala i fåtölj och vägg samtidigt som det skapar en mjukare känsla. Dessutom går lampfoten färgmässigt väldigt bra ihop med kudden, som nyligen inköptes på Åhléns. Den blommiga teddypläden på fotpallen är från Rusta, jag bara älskar sådana filtar! Väldigt mysiga att kura ihop sig inunder.

Boken som ligger på fotpallen är ”Glasverandan” av Ann Cleeves som jag fyndat på bokrean. Den ska vara en deckare i Agatha Christies anda, visst låter det bra? Bäst att återgå till läsandet, första mordet har just begåtts och det är oerhört spännande!

One thought on “Mitt hörn i världen

  1. Ping: Tankar kring hemmakontoret – Hemligt hos Hanna

Kommentera

